Monday, November 19, 2012

Helbredende Herpes med selv-kjærlighet

Da jeg var en gutt bodde vi i Ghettoes i Toronto, Canada. Vi hadde bare immigrerte fra Trinidad og Tobago. Min mor kjempet for å heve fire av oss på en servitør lønn. Det var kaos og selvødeleggelse alle rundt oss. Mange av mine lekekamerater er ikke lenger blant levende. Men ingen av disse rørt oss - vi bodde et annerledes liv. Min mor var en kirke-dame. Hun var sterk og robust og strenge. Alle av oss vokste opp i kirken. Kirken holdt oss isolert fra de fleste av grusomhetene i fattigdom.


Kirken fortsatt har den innflytelse på meg. Jeg føler det og gå det hver dag og jeg er glade for den. Jeg lærte om kjærlighet i kirken. Ikke kjærligheten du ser på TV og i filmer - en større kjærlighet, en dypere kjærlighet. Det er en preken fra våre Jamaicanske kvinnelige sokneprest som jeg husker mest. Da jeg var 13 snakket hun om kjærlighet. Jesus var alt om kjærlighet, han var kjærlighet, han som er kjærlighet.


Bryan Ferry fra Roxy music synger "Kjærlighet er stoffet som jeg trenger å score". Jeg er uenig, jeg tror ikke at kjærlighet er en narkotika-rusmiddel. Det høres mer ut som forelskelse for meg. Jeg tror at kjærlighet er en medisin. Medisin. For de av oss i seksti prosent eller mer av befolkningen med herpes simplex er virus Love det kraftigste healing verktøyet.


Sarah Mclachlan som gikk til min alma mater-The Nova Scotia College of Art og Design, synger "din kjærlighet er bedre enn iskrem, bedre enn noe jeg noen gang har hatt". Jeg ville synge i stedet at "min kjærlighet er bedre enn valtrex, bedre enn famvir eller noe jeg noen gang har hatt".


Don Miguel Ruiz skriver at "healing krever sannhet, tilgivelse og selv-kjærlighet. Med disse tre poeng vil hele verden helbrede". Jeg vil skrive om alle tre i dette korte stykket.


Første sannheten. Seksti prosent eller mer av befolkningen har herpes. Det er ikke 20 eller 25%-figur som er kastet ut av mange som ønsker å tone ned den sanne effekten av herpes pandemi. På en måte er det et kynisk forsøk på å dele herpes nasjonen mellom de som får sår på deres munn og ansikt fra de som får sår på sine kjønnsorganer. Det gir en spinkel unnskyldning for folk med kalde sår å late det ikke er herpes, å ikke få behandling, og ikke til å forsøke og forhindre andre fra å bli smittet. Herpes er herpes-det er en av de få ting forskerne og oss i holistisk healing samfunnet enige om. Tallene svært utbredt, men det kan ikke påklages at mellom 50 og 80% av befolkningen har herpes simplex 1 og mellom 20 og 25% av befolkningen har herpes simplex 2, så hvis du faktor i hvor mange personer som har begge typer, minimum antall personer som har herpes simplex må være minst 60%, og er trolig mer. Dette er viktig fordi meldingen må få ut til folk med herpes at de ikke er del av noen marginaliserte minoritet. Hvis du har herpes er du del av en herpes nasjon som er et flertall av befolkningen. Det er vanlig og normalt å ha herpes. Det blir uvanlig ikke for å har herpes. Det er langt tidligere tidspunkt for folk med herpes å komme ut av skapet og snakke opp om herpes å hjelpe utdanne folk som ikke har herpes og å sette et menneskelig ansikt på denne sykdommen. Stigma finnes bare på grunn av skammen personer med herpes har blitt enige om å bære. Det er ikke behov for dette, ingen grunn for dette. Skam er ikke et produkt av kjærlighet.


Det gir ingen mening for meg å skamme seg over å få et virus fra en handling av elskov eller kysse i stedet for å få en sykdom fra selv-misbruk eller fange en luft-båret viruset fra å ri på en Metro-tog. Noen mennesker ikke elsker sex og derfor ønsker å denigrate alt som har å gjøre med sex spesielt seksuelt overførbare infeksjoner. Jeg lærte for lenge siden i kirken som ekte kjærlighet er å akseptere og tilgivende og inkluderende. Personer med herpes er ikke spedalske og må ikke tillate seg å bli behandlet som spedalske.


Sannheten er også at det er ingen kur for herpes og en ikke er sannsynlig i vår levetid. Så er herpes en livslang viral infeksjon. Sannheten er at de fleste som har herpes ikke vet det fordi de har aldri hatt en spesifikk blodprøve for herpes enten av frykt eller mangel på bevissthet. (Herpes testene er ikke normalt en del av en STI screening panel, så med mindre du kreve en du kan aldri få en) Sannheten er at personer med herpes kan være smittsom selv når det er ingen advarsel tegn av viruset å være aktiv så sikrere sex er noe som bør vurderes. Sannheten er at en person med herpes som ikke gjør fred med de følelsesmessige og psykiske konsekvensene av å ha herpes ikke vil være i stand til å håndtere sine herpes så effektivt som noen som gjør uansett hvor mye valtrex eller famvir de tar.


Tilgivelse. Noen mennesker med herpes er fortsatt sint og ergerlig med personen som infisert dem. Jeg kan forstå dette fordi jeg høre så mange historier. Så mange mennesker er infisert av folk som ikke advare dem om deres herpes status. Mange mennesker er infisert av utro partnere. Noen har blitt voldtatt.


Det er naturlig å være sint og bitter når gitt en livstidsdom som herpes. Det tok meg lang tid å gi slipp på min negative følelser om min egen infeksjon. Alle er til å leve sin egen distinkte erfaring med herpes. Men jeg sier mest oppriktig at før eller senere, og jeg håper at det er raskere, må det komme en tid til å tilgi og la gå hvis du ønsker å være sunt med herpes. Henger på de negative følelsene ikke bare skader du fysisk og ellers ofte forårsaker mer utbrudd, men det binder deg til fortiden, som du vil aldri fri deg fra før du tilgi.


Tilgi personen som ga deg herpes hvis du kan. Og hvis du kan ikke, kan du fortsette å prøve før du kan. Men mer tilgi viktigere deg selv. Jeg behandler så mange mennesker i min Holistisk herpes klinikken som er stadig straffe seg selv for å ha herpes. De er sinte på seg selv tenker at de kunne ha vært smartere-full av anger og selv gjensidige beskyldninger. Dette er ikke kjærlighet. Kjærlighet tilgir, kjærlighet forstår.


Være bra for deg selv, være forsiktig og kjærlig og pasient som om du var dine egne barn. Tilgi deg selv og gjenvinne din selvfølelse og selvtillit kjærlighet.


Elsker du deg selv? Trenger du virkelig? Hvis du har herpes og elske deg selv hvordan vil du handle? Vil du være skamfull av din herpes? Vil du stoppe dating og nekte deg selv kjærlighet og sex bare fordi du har herpes? Vil du sitte i en spiral av vrede og harme mot viruset? Eller ville du livet være alt om kjærlighet og fred og balanse?


Hvis du elsket deg selv - hvordan ville du spiser? Ville du røyker sigaretter og ta narkotiske stoffer, ville du drikke kaffe vet at det er en utløser for din herpes og dårlig for helsen din hele veien rundt?


Hvis du elsket deg selv og elsket andre ville du øve sikrere sex med en kondom og/eller anti-viral gel for å beskytte din kjære / s fra din herpes, ville du øve sikrere sex for å beskytte deg selv fra andre seksuelt overførbare infeksjoner? Vil du kanskje være motivert til å snakke ut og prøve å opplyse andre om hvordan å håndtere herpes hvis de har det eller hvordan å beskytte seg mot herpes hvis de ikke gjør det, spesielt de unge menneskene som er bare å begynne å utforske sin seksualitet? Hvis du elsket deg selv vil du være redd for å advare dine sex partnere om statusen din herpes? Bibelen sier at "ekte kjærlighet fullkomne all frykt".


Du var født med rett til å være lykkelig og nyte ditt liv og din helse til det fulle, har herpes endringer ingenting av dette.


Christopher Scipio
Homeopat/Herbalist
Holistisk Herpes behandling spesialist

No comments:

Post a Comment