Tuesday, November 13, 2012

Bach Flower Beføyelser til unnsetning

Jeg må takke min sønns brak på hodet for noen av min overbevisning om fordelen av Bach flower Beføyelser. Jon var omtrent et år gammel og hadde slo hodet ganske dårlig. Bump var hevelse foran øynene mine, og jeg bestemte meg å prøve ut den Bach rescue kremen som jeg hadde nylig kjøpt. Bump var delvis i håret og delvis på pannen. Jeg satte forsiktig kremen på-det var vanskelig å få kremen nær huden der håret var. Neste dag blåmerke på pannen hadde gått helt, men blåmerke i håret var fremdeles der, selv om det ikke var så ille som jeg hadde forventet det å være. Dette overrasket meg og gjorde meg fast bestemt på å lære om disse fantastiske rettsmidler.


Jeg kjøpte og studerte den lille brosjyren som forklarte alt om dem - som veldig opptatt mamma jeg var glad for å ha noe som ikke var for stor til å lese! Jeg var også glad for at rettsmidler ikke var narkotika, og kan brukes trygt med selv små babyer. Det er 38 forskjellige flower Beføyelser for ulike psykologiske stater, og jeg kunne umiddelbart se hvordan jeg kan bruke dem for meg selv, min familie og mine venner: lerk er for noen som mangler selvtillit, aspen er for generell frykt, impatiens for utålmodighet, heather for de som ønsker å være sentrum for oppmerksomhet hele tiden, og scleranthus for usikre.


Beføyelser ble utviklet av Dr. Edward Bach - uttales "Satsvis" - som bodde i England fra 1886-1936. Han var utdannet som en lege og arbeidet som patologen og bakteriologen, men han følte at medisin ikke var å komme til roten av problemet. Han lærte om homeopati, og utviklet ulike viktige homøopatiske midler, men han var fortsatt ikke fornøyd, og dette førte ham til å utvikle den Bach flower Beføyelser.


Rettsmidler er basert på blomstrende planter og trær, og er utformet for å korrigere upassende psykologiske stater. Dette betyr ikke at de ikke er egnet for fysiske problemer, fordi Bach mente at det var "en faktor over det fysiske planet som i ordinære livets beskytter eller gjengir utsatt noen bestemt person med hensyn til sykdom, av hva naturen kan det være." (Fra "helbrede deg selv" av Edward Bach). Med andre ord, hvis du er misfornøyd eller fortvilet, er du mer sannsynlig å fange en kald eller bli kronisk syke.


Bach funnet rettsmidler gjennom intuisjon: noen ganger han ville holde en blomst i hånden og erfaring i kroppen hans og tankene hva rette var i stand til, og noen ganger han opplevde dype negative følelser og ville gå ut i naturen søker helt til han fant en blomst som ville slå av disse følelsene. Bach også funnet ut at hvis han fløt blomster i en glassbolle som inneholder kildevann i solskinn, denne helbredende egenskapen av blomsten passerte i vannet. For noen planter som blomster tidlig i år, for eksempel holly, kokt Bach blomster og stammer å overvinne problemet med mangel på sunshine.


Rettsmidler er normalt tatt i én av to måter:


Putting to dråper av den valgte middelet i et glass vann og nipper til det vanlige
Putting to dråper av flere rettsmidler i en flaske med vann og/eller konjakk og tar 4 dråper 4 ganger om dagen


Det er en kombinasjon som Dr Bach fant han mye brukt, og han kalte dette rescue remedy. Dette er en blanding av 5 av 38 flower Beføyelser (cherry plum, clematis, impatiens, rock rose og star of Betlehem). Den kan brukes for alle nødsituasjon eller stressende hendelser. Dette er virkelig nyttig etter et fall eller et argument, før besøke tannlegen eller å ta en undersøkelse. Den normale måten å ta det er å sette 4 dråper i et glass vann og deretter å ta små, hyppige slurker. Du kan også ta det rett fra flasken i en ekte nødsituasjon. Mange sykepleiere møter jeg sverger ved den, og hemmelighet og uoffisielt anbefale det til sine pasienter.


Redning kremen inneholder samme 5 rettsmidler som rescue Utbedring dråper, men med tillegg av krabbe apple og er nyttig for kutt og blåmerker, og for barn som faller og bang hodet!


Rettsmidler er laget ved hjelp av konjakk, og dette kan være et problem for noen mennesker. En alternativ måte å ta dem av dabbing dem på håndleddet, bak ører, og på templene-denne måten fordelen av rettsmidler kan bli følt uten imbibing alkohol.


Rettsmidler forstyrrer ikke noen stoffer, og kan tas med god effekt av dødssyke. Barna og pets synes kommer ofte angivelig kjapt og mirakuløst, og mange voksne kan fortelle deg om fantastiske resultater for seg selv og sine barn.

No comments:

Post a Comment